Uncategorized

Gebelikte Kilo Kontrolü

Gebelikte Kilo Kontrolü 

Hamilelikte karnındaki bebeği de doyurulması gıda alımının iki katına çıkarılması anlamına gelmez, gebelikte kilo kontrolü önemli bir parametredir. Gebelikte doğru beslenmede, aç hissettiğiniz zaman sürekli özlem duyduğunuz kötü gıdalardan  korumak zor olabilir. Ama birçok sağlıklı gıda tüketimi bu sinir bozucu istekleri yerine getirmede ve hamilelik sırasında kilo kontrolünü korumada yardımcı olabilir. Sağlıklı bir diyet sürdürmek ve gebelik sırasında yediklerinize dikkat etmeniz aşırı kilo alımını önlemesi ve aynı zamanda bebeğinizin genel sağlık etkilemesi açısından oldukça önemlidir. Gebelik süresince kilo alımı, her anne için farklıdır, ama sağlıklı bir vücut kitle indeksine sahip kadınlar için kilo optimal miktarı – 18.5 ve 24.9 arası olarak tanımlanmaktadır. Hamileyken yemek yenilmesi sanıldığının aksine karnındaki bebeğinde beslenmesi açsından düşünüldüğünde fazladan 2 yemek  yenilmesi gerekiyor fikri gerçeği yansıtmamaktadır. Hamile bir kadınların bunun yerine sadece, günde fazladan 200 ila 300 kalori tüketmesi gerekmektedir. Hamilelikte uygun kilo, gelişmekte olan bebeğin normal gelişimini destekler. Hamilelik sırasında aşırı kilolu veya obez olunması gestasyonel diyabet ile kan basıncı ile ilgili sorunlar ve komplikasyonlar gibi sağlık sorunlarının yanı sıra erken doğum riskini de artırmaktadır.

Tatlı Yeme İsteğini Bastırma

Tatlı yeme istediği nedeniyle kadınların hormon düzeylerindeki değişiklikler gebelik sırasında sık görülebilir ve araştırmalar gösteriyor ki gestasyonel diyabet deneyimi bu durumlarda daha yoğun görülebilmektedir. Bunun yerine düşük kalorili ve kalorisiz tatlandırıcılar birleştirilerek istenmeyen kalori almadan tatlı arzularını tatmin için güvenli ve yararlı bir yoldur olabilir. FDA Sukraloz (görkemli), aspartam (Eşit), sakarin (Tatlandırıcıyla), hamile ve emziren kadınlar için güvenli Stevia (Truvia), dahil olmak üzere bazı düşük ya da sıfır kalorili tatlandırıcılar buna örnek olarak verilebilir. Gebelikte Egzersiz Hamilelik sırasında sağlıklı kalmanın bir diğer yolu da yapılacak egzersizlerdir. Tüm yetişkinler için amaç , gebe olsun ya da olmasın, yapılması gereken egzersiz en az haftada 150 dakikadır. Hatırlanması gereken en önemli şey ise hamile kalmadan önce gerçekleştirilen etkinliğin aynı seviyede devam etmesinin, hamile olduktan sonra dikkatli olunması gerekmektedir. Yalnız profesyonel koşucular ve dansçılar gibi çok atletik kadınlar, kendi faaliyetleri ile devam edebilir. Gebelikte egzersiz yaparken herhangi bir kramp, baş dönmesi ya da mide bulantısı, egzersizin yavaşlatılması veya durdurulması için bir işarettir.

Gebelikte Tehlikeli Gıdalar

Gebelikte çiğ deniz ürünleri yerine, süt ve et gibi gıda kaynaklı hastalık için risk oluşturmayan gıdalar tüketilmesi gerekir. Süt tüketileceği zaman sütün pastörize edilip edilmediğinden emin olmak için gerekmektedir. Bakteriyel kontaminasyon barındıran sosisli ve söğüş etler bazı sağlık riski taşımasından dolayı tavsiye edilmez. Hamilelikte sağlıklı beslenmek, doğumdan sonra daha kolay kilo kaybı açısından oldukça yararlıdır. Gebelikte uygun bir diyet sürdürülmesi, bebek doğduktan sonra durdurulması anlamına gelmemektedir.

Hamilelikte beslenme konulu yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Author


Avatar