Uncategorized

Hamilelik Döneminde Egzersiz

Hamilelik döneminde egzersiz yapılması hem doğumu kolaylaştıracağı gibi hem de hamilelik döneminde annenin daha sağlıklı ve zinde olmasını sağlayacaktır. Hamilelik döneminde yapılan egzersiz annenin kilosunu korumada, kaslarının düzenli çalışıp esneklik kazanmasında, dolaşım ve sindirim başta olmak üzere vücuttaki sistemlerin düzgün çalışmasına yardımcı olurken, bel ve sırt ağrılarının azalmasında rol oynar.

Anne spora başlamadan önce mutlaka uzman bir hekim ile görüşmelidir. Her hamileliğin farklı olduğu unutulmamalıdır. Doktorun değerlendirmesi ve olurundan sonra hamilelik dönemine göre uygun spor yapılmalıdır.

Hamilelik döneminde egzersiz yapılırken unutulmaması gereken en önemli konulardan birisi annenin aşırı efor sarfetmemesidir. Anne için en kolay spor yürüyüştür. Annenin kendisini yormadan yapacağı ve 30 dakikayı geçmeyen yürüyüşler uzmanlar tarafından önerilmektedir. Hamilelik döneminde yüzme sporu da genel olarak önerilmekle beraber, kullanılan havuz suyunun sağlıklı olması çok önemlidir.

Doğumu kolaylaştırması açısından gevşeme ve nefes egzersizleri önemlidir. Yine uzman bir doktorun yönlendirmesi ile doğru hareketleri yapabilirsiniz. Hamilelik döneminde yapılan pilates ve yoganın da doğumu kolaylaştırdığı belirtilmektedir.